Mavi Elmas

Yedik-İçtik-Aldık

Son Yorumlar

Telif Hakkı

Mavi Elmas Her Hakkı Saklıdır © 2013. Yayınlanan her türlü resim, bilgi, doküman izinsiz kullanılamaz.

Pedasa İzci Kampı PDF Yazdır e-Posta
Cumartesi, 07 Mayıs 2011 18:02

29 Nisan- 1 Mayıs haftasını Bodrum'da Pedasa Tarih, Kültür ve Sanat festivali kapsamında yapılan Pedasa İzci kampında geçirdik. Pedasa Bodrumda bulunan bir antik şehir. Konacık belediyesinin sınırları içinde kalıyor. Pedasa şenlikleri üç gün boyunca sürüyor ve biz izcilerde şenlikler boyunca Pedasa antik şehrinin yakınlarındaki şenlik alanı denilen mekanda kamp kuruyoruz.

Muğla, İzmir, Milas, Marmaris, Çanakkale, Kütahya, Ankara, Antalya'dan gelen 350 izci ve 69 liderle buluştuk bu güzel mekanda. Normalde bu kampı anlatmayı pek düşünmüyordum ama hem pek çok insanın bir izci kampını merak etmesi, hem de uzun zamandır bahsetmediğim bu olaydan bahsedip klasik gezi yazılarıma ara vereyim dedim. Kamp konusunda anlatacak çok fazla birşey yok aslında. Fotoğraflar benim kalemimden çok daha iyi anlatacaktır..

En baştan belirteyim bu bir festival kapsamında yapılan bir kamp olduğu için bizde festival programına uyum sağladık. Yani gezi, yürüyüş, şenlik ateşi, konserler ve turlarla dolu bir kamp..

Hadi bakalım...Bir izci kampı notlarına bakalım hep beraber

Pedasa kampı 1. gün:

Marmaris Deniz izcileri olarak bir otobüse tıkıştık ve vur patlasın çal oynasın yapa yapa, arada muhabbetler ede ede, az gittikkk uz gittikkk dere tepe çok aşmadan Bodruma doğru yola yol aldık.

Kamp alanına akşam üzeri vardık. Hava karardığı için hemen çadırlarımızı kurma işine soyunduk. Ama tebrik ederim izcilerimiz çok başarılıydı. Hatta zemin taşlı olmasına rağmen kazıkları iyi tutturdular.

Sıra karnımızı doyurmaya geldi. Ben her ne kadar izcilerin aç olmaması gerektiğini savunsam da hepsi aç aç oturdular sofraya. Bunlar hep böyle oluyorlar evde ağızlarına yemek yedirmek için yalvar yakar olursun ama biz otobüsle yola çıkalım daha hareket eder etmez bunlar atıştırmaya başlıyorlar ve kamp boyunca full yiyorlar. Ben hiç tok izci görmedim bugüne değin. Kampa daha önce gelip yerleşenler bize yemek ayırmış olsalar da döner ve pilav bize soğuk geldiğinden evde yaptıklarımızı açtık ortaya. Biz yetmez dedik ama velilelerimiz maşallah döktürmüşlerdi. İki gün boyunca börek kek yediğimden insülün aşırı salgılaması nedeniyle Hipoglisemi nükte etti bir de ödem toplayıp Türkan Şorayın botoks yaptırıp, yüzünü gerdirmiş hali gibi ortalarda dolandım durdum.

Yemek sonrası ateş başı muhabbeti elbette olmalı. Eh korku hikayesi istediler ama üstün körü geçiverdik. Bir kampın en güzel anlarından biri de bu ateş başı muhabbeetleri.  İzcilere plastik şişeyi ateşin içine oturtarak su kaynatmayı ve izci çayı demlemeyi gösterdik.

Çocuları saran ilk gün heyecanından olan biz liderlere oldu. Anneleri "oğlum/kızım nöbete kalamaz erkenden uyumaya alışıktır" dediği çocuklar sabahın dördünde binbir türlü tehtid, uyarı ile zor uyudular. Utanmazlar televizyonda seyrettikleri gibi çadırın içinde halka halinde oturuyor tam ortada el fenerini yakıyor gece hikayeleri anlatıyorlar. Bir çadır susuyor öbür çadır başlıyor fısıldamaya. Saat sabahın 4'ünde hiç fısıltı kalmadı ama bu seferde Rana liderle durmadan "uyku tulumlarında ilk defa yatanlar ne yapmıştır" "acaba açılmışlarmıdır" diye diye tam uyku moduna girdiğimizde kalkıp kontrol etmeye çıktık. Uyku falan olmadı anlayacağınız.

Pedasa Kampı 2. gün

Bu izciler ne yapıyor diyorsunuz değil mi. Açıklayayım tesis yapıyorlar. Yani birazdan başlayacak sabah teftişi için çadırlarına tesis dediğimiz marifetlerini sergiliyorlar. Birazdan bu taşlar ve sopaların arasına gerdikleri naylon torba ile çöp kutusu yapmış olacaklar. Bir kısmı ayakkabılık yapmıştı. Bir kısmı da taşlarla çadırın önünü bahçe gibi çevirmişti. Hatta son gündü sanırım Ceren sahilden topladığı midye kabuklarıyla süslemişti.

Teftiş devam ediyor. İzcinin çadırı ve çadırın etrafı temizlik ve tertibi kontrol ediyor ve puan veriliyor. Yaptıkları tesisler ve oba ruhu çalışmaları inceleniyor.

Kahvaltı sonrası Marmaris izcileri doğa yürüyüşü ve çevre keşfinde...

Kampın görüntüsü

Burası neresi tam bilmiyorum. Ama tırmandığımız tepeyi aşınca karşımıza bu manzara çıktı. Bodrumun güzel köylerinden biri sanırım.

Murat lider özel istek üzerine ateş başında anlatmadığı hikayeleri gündüz gözüyle anlatıyor.

Kamp alanına yavaş yavaş diğer şehirlerden gelen izciler yerlerini almaya başladı.

İzciler öğle yemeğinde...

Çok şirinler öyle değil mi..

Fırsattın istifade uyuklayan lider...

Bayrak töreni

İyi dileklerini paylaşan izcimiz...

İşte kampın en güzel yeri=))) Muğla liderlerinin mesken tuttuğu semaverde çay kokusunu aldığımızda yavaş yavaş toplanıp iki muhabbetin belini kırıp ardından yine çocukların peşine düştüğümüz yer.

Bayraklarını alan izciler hep beraber yürüyerek festival açılışını yapmaya kokteyl alanına yürüdük.

Kokteyl alanında  İzmir Devlet Opera ve Balesi klasik müzik Anadoludan esintiler konseri

Pedasa Antik Şehri işte burası

Pedasa ile ilgili tarihi ve mitolojik bilgileri bizlere Pedasa Antik şehir kalıntıları arasında Prof. Dr.Adnan Diler verdi. Burası Karların ataları olarak kabul edilen Lelegler ve Leleg yerleşmelerinin bulunduğu alan. Burası hakkında ayrıntılı anlatımı başka bir konuda anlatacağım.

Pedasanın Antik hikayelerini dinledikten sonra Kokteyl alanına geri döndük ve Pedasa Ateşini yaktık.

Akşam yemeğini dağıtan Marmaris İzcilleri. Kamp boyunca sabah, öğlen ve akşam yemeklerimiz Konacık Belediyesi tarafından karşılandı. Şnitzel, köfte, döner, pilav, makarna gibi kamp alanına uygun yiyecekler geldi. Üstelik gayette lezzetliydiler.

Bunlarda ip atlayanlar, top oynayanlar. Bende iyi atladım valla. Bende epey atladım. Yılların hıncını çıkardım adeta.

Kamp ateşi...

Çok şükür uyudular =)))

Pedasa Kampı 3. gün

Pedasa izcileri Turgutreis'te

Upsss tekne turundayız..

Memleketimin ne güzel yerleri var.. Çatal adası..

Komik birşey söyleyeyim. Onca şehirden gelen izciler vardı denize hiç görmemiş gibi bizim izciler atladı önce=)))

Çatal adasınan bir köşe

Güneşlenen izciler..

Çatal adasında öğle yemeği. Mangalda köfteler hazırlanıyor

Öyle yok öyle yiyip içip kaçmak. Mıntıka temizliği zamanı. Pislettiğinden daha fazlasını temizleyeceksin.

Bodrum güzelleri

Bodrum kalesi turu.

Bodrum kalesinden manzara..

Can Barış izcimiz şarkı söylemeyide oynamayı da çok seviyordur her yerde coşturdu da coşturdu bizi.

Kamp boyunca ailelerinden harçlık alan ama bir türlü harcayacak yer bulamayan izciler Bodrumda indiğimizde deli gibi harcayacak yer aradılar =)) Tabı ki alabildikleri tek şey dondurma oldu =))

Ergin izcilerrrrrr.. Her biri harikalar...

Akşam havai fişek gösterisi seyrettik..

Coştuk coştuk coştuk...

Çünkü Kıraç konserene gittik..

Coştuk coştuk yine coştuk =)))

Konser sırasında günün yorgunluğuna dayanamayıp uyuyanlarımız da vardı=))

Son gecemiz olduğu için izcilerin Veda Valsi..

Pedasa Kampı 4. gün

Günaydınnnn izciler... sabah jimnastiği

izciler oyun oynuyor

Bunlarda ayı dansı yapıyor =)))

Aldık bayraklarımızı elimize düştük yollara. Konacık Belediyesinin düzenlediği Konacıkta spor sahasının oradan başlayıp bizim kamp yaptığımız festival alanına kadar süren bir doğa ve tarih yürüyüşü var. Pedasa yürüşüyü.. Bizlerde Pedasa izcileri olarak yarı yola Pedasa Antik şehrinin oraya indik ve gelen halkı karşıladık. Coşkulu karşılama sonrasıda tekrar festival alanına döndük...

Son yemeğimizi köylüler getirdi bize. Nefis Keşkek ve pilav.

Biraz da ben.. Üç günün çökmüş, yorgun, uykusuz, toz toprak içinde ama yine de mutlu Elması.

Şimdi sıra dönüş yolunda biraz da gülelim.. Son ana kadar fıkır fıkır izciler dönüş yolunda ne hale geliyor görün bakın=)))

Bu hafta başka bir kamptayım. Yine 3 gün sürecek bir Deniz kampı.. Oranın fotoğraflarını paylaşırken görüşmek üzere =))

Yorum ekle

Değerli ziyaretçiler; yorum alanı spam ve IP kontrollü olup, yönetici onayı ile yayınlanmaktadır. Yazılara gönderilmiş olan yorumlar tamamen ve sadece okuyucunun görüşünü belirtir, mavielmas.com site yöneticileri yorumlarda belirtilen düşüncelerden sorumlu tutulamazlar. İçerikleriniz hiç bir şekilde TC. Cumhuriyeti yasalarında suç olarak belirtilen hususları, ticari ürün reklamı ve propaganda içeremez. Konuyla ilgili sorularını düzgün bir Türkçe ile, birden fazla sorunuz var ise mümkünse maddelendirerek yazınız. Gerektiğinde size e-posta ile geri dönüş yapılabilmem, yorumunuza gelen cevaplar hakkında bilgilendirilmeniz için lütfen isim, adres ve e-posta bilgilerinizin doğruluğunu kontrol ediniz. Yorumlarda uygunsuz içerikler yayınlanmamaya özen gösterilmekle birlikte; yayınlanmış bir yorumun içeriğinden rahatsızlık duyuluyorsa okuyucu (kişi veya kurum, kuruluş temsilcisi) tarafından iletişim bölümünden site yöneticisine ulaşarak yorumun yeniden incelenmesi ve gerekirse kaldırılması talep edebilir. Yorum alanı okuyucu ile etkileşim alanı, karşılıklı saygıya dayalı ve fikir alışverişi yapılan bir bölümdür, bu nedenle lütfen yorum alanını sadece teşekkür amaçlı kullanmayınız.
Teşekkür ve saygılarımla Mavi Elmas.

Güvenlik kodu
Yenile

Joomla SEF URLs by Artio

Sunan: Joomla!. Designed by: professional joomla templates  Valid XHTML and CSS.